top of page

Gyülekezeti tábor - Balatonszárszó, 2023.

Úgy érzem nem volt hiányunk semmiben a hét folyamán: öröm, szeretet, nevetés, jó idő, jó társaság és legfőképpen Isten érezhető közelségében tölthettünk el csodaszép napokat a Balaton partján. Várunk vissza jövőre Mindenkit és bízunk benne, hogy még többeknek a szívében indul meg a vágy, hogy csatlakozzon gyülekezeti táborunkhoz.

Hetek óta számolgattuk a napokat, mennyi van még hátra a balatonszárszói gyülekezeti tábor kezdetéig. Többször is tartottunk előzetes tábori megbeszélést, hogy kiosszuk a feladatokat, hiszen az idén 106 fővel indultunk a táborba! Figyeltük az időjárás-előrejelzést, volt, amikor hűvösebb időt jósoltak a hétre, így strandolás nélküli programlehetőségeket is szerveztünk, végül-nem hiába imádkoztunk azért jó időért is-gyönyörű, forró nyári napokat kaptunk, minden délután órákat tudtunk tölteni a Balatonban is.
A tábor fő vezérfonala Pál apostol megtérése, a lisztrai sánta meggyógyítása és római útja, hajótörése volt, így már közvetlen a megérkezésünk után felkerült mindenki kezére a saját csoportjának megfelelő színű horgonyos karkötő. 9 csoportba osztottuk a résztvevőket korosztály szerint, az idén a 6 gyerekcsoport mellett már 3 felnőtt csoport is volt, élükön a csoportvezetőkkel, akik a délelőtti beszélgetéseket koordinálták.

Reggel 7-kor imakörrel kezdtünk, fél nyolckor indult a szokásos reggeli futókör, nyolckor a torna, hogy fél 9-re a finom reggelire testileg-lelkileg átmozgatva érkezzünk. Az első reggeli futás után, legfiatalabb futótagunk azt mondta, úgy érezte ki akar szaladni a szíve a testéből, az ő hasonlatát használva mondhatom, hogy a hét folyamán nem kiszaladt, hanem megtelt a szívünk Istennel, és a közösség örömével, szeretetével. Minden reggel hangos dicsőítéssel kezdtük az áhitatot, Jézus nevétől zengett a terem, fennhangon énekelte kicsi és nagy hogy van remény és teljes szabadság Istenünktől.
A tábor ideje alatt az ige alapján beszélgettünk megtérésről, jó és rossz utakról, életünk hiábavalóságairól, bálványairól, a bátorítás erejéről, életünk viharairól, az abból való menekülés lehetőségeiről. A kisebbek csodaszép hajókat, tutajokat készítettek a nagyobbak mélyülhettek önmaguk, társaik és Isten ismeretében. A felnőttek nagyon hálásak voltak, hogy volt lehetőség-tér és idő - mély beszélgetésekre és megtapasztalták milyen csodálatos egymás hite által épülni. Többen megfogalmazták, életre szóló élményeket gyűjtöttek.

Esténként a kiadós vacsora után hol ismerkedős-táncolós programjaink voltak, hol focimeccset néztünk-persze élőben is folytak meccsek- hol pedig a kvízeztünk. Volt éjszakai fürdőzés, éjszakai kirándulás és rengeteg éjszakába nyúló beszélgetés.

A csütörtök esti Ki-mit tud táborunk szokásos, várva várt programja, ahol minden csoport egy kis műsorral készül, a táborban megismert igei történeteket adják elő. A produkciókból fergeteges este kerekedett: a kisebbek profi előadásán ámuldoztunk, jó volt hallani szájukból Isten igéjét, amit fejből megtanultak, papírhajókban eveztek gyülekezetünk tagjai, a Pál Tourist utazási iroda által szervezett nyereményutazáson utazhattunk, humoros tudósítást hallhattunk Pál megtéréséről, megszólaltatva a szemtanúkat, ifjaink pedig szemléletesen, rock zenével kísérve elő is adták Pál damaszkuszi találkozását Jézussal. Idén először 2 profi film is készült Pál csodálatos gyógyításáról, átemelve a történetet napjainkba, ahol korunk sántaságából –a telefon okozta bénultságbólkellett meggyógyítani Pálnak a lisztrai fiút.

Isten által megindított szíveknek hála, minden nap finom házi készítésű hazai sütiket ehettünk, mindenkinek jutott fagyi és akármilyen hihetetlen- szezon előtt- jéghideg, mézédes dinnyeszeleteket ettünk korlátlanul a forró kánikulai napokon, köszönet érte.